יהיו מזונותייך תרופותיך – שירלי יוסף

שתפו
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

שירלי יוסף

תזונה

דירוג

זה המשפט עליו מתבססת רפואת הרמב"ם, המורכבת מצמחי מרפא. לא לצמחונים בלבד

לבריאות טבעית ורפואת הרמב"ם הגעתי משני כיוונים, מחלת הסרטן של אבי ומחלות הילדות של בתי אריאל, היום בת תשע. כשהיא היתה בת שמונה חודשים התחילו מחלות ילדים שהובילו אותה לאשפוז ולביקורים תכופים בבית החולים ולהרבה מאוד אנטיביוטיקה. כמו כל אמא מודאגת, חיפשתי עזרה, ואחרי חצי שנה מצאתי אותה.

חברה מדהימה, אמא לחמישה, הכירה לי את צמחי המרפא מרפואת הרמב"ם,
וסוף סוף מצאנו מענה. כל פעם שהילדה היתה משתעלת, מנוזלת, מעלה חום, הייתי נותנת לה מהפורמולות צמחים, וההרגשה היתה שקורה לנו נס. בזכותם, לא הגענו יותר לבתי חולים. המשכתי בעבודתי בענף התיירות, וכל הזמן נעזרתי רבות בצמחי המרפא לכל בעיה שעלתה למי מבני המשפחה.

כעבור שלוש שנים אבא שלי חלה בסרטן. הוא הגיע לבתי חולים, שם טעו באבחון ובטיפול שנתנו לו, ולצערי הוא נפטר תוך 40 יום. במהלך הימים הללו נחשפתי לכוח המדהים שיש למזון, מאחר שהיו מזונות שאבא שלי הקיא, כמו אורז, בשר ועוף או תפוח אדמה, ולעומתם היו מזונות שהוא עיכל היטב, כמו קינואה, בטטה, זרעים ואגוזים.

 

במהלך מחלתו ואחרי שנפטר היו לי המון שאלות. איך יכול להיות שמזון אחד משפיע ככה והשני אחרת? איך יכול להיות שברגע אחד אדם בריא, עובד ומתפקד, ופתאום ברגע שני הוא חולה? מה גרם לו לסרטן? איך הרופאים טעו באבחון פעם אחר פעם?

מתוך התסכול והחיפוש מצאתי תשובות כשהגעתי לרפואת הרמב"ם, שבבסיסה עומד המשפט: "יהיו מזונותיך תרופותיך". גם משפטים רבים אחרים של הרמב"ם המשיכו ללוות אותי ולתת לי מענה, וכך התחלתי ללמוד רפואה תזונתית על פי הרמב"ם, תחילה אצל ד"ר גיל יוסף שחר, ובהמשך אצל פרופסור חיים גמליאל בבר אילן.

כבר בתקופת הלימודים שיניתי את התזונה ואורח החיים. ירדתי המון במשקל, האסטמה של העור נעלמה, ואיתה גם הצרבות. אחרי הרבה שנים שהייתי תלויה במשחות ובכדורים, פתאום לא סבלתי. כשהתחלתי את הסטאז' הגיעה אלי אישה בת 40 עם דלקת פרקים וכאבים בלתי נסבלים, וכשהיא שינתה תזונה, גם אצלה השיפור היה מדהים. אז הבנתי שהגעתי לייעוד ולשליחות שלי.

באותה תקופה עזבתי את העבודה בתיירות, והתמקדתי בהוצאת הידע והפורמולות לעולם. בניתי אתר שבו ניתן למצוא את פורמולות צמחי המרפא, העברתי ייעוצים אישיים לעשרות נשים וקצת גברים, והעברתי הרצאות וסדנאות בריאות לקהלים שונים ומגוונים כמו עובדי רשות המיסים, חברות היי טק, הגיל השלישי ועוד.

השינוי בחיי הפך אותם לחלוטין. משכירה הפכתי לעצמאית בעלת עסק, האנרגיה עלתה פלאים, התרופות והמשחות נעלמו מהארון שלי, הילדים חלו פחות, וחוויתי הרגשה אדירה של סיפוק עם כל מטופל ואחרי כל הרצאה. למשפחה לא היה פשוט עם השינוי. במשפחות שלי ושל בעלי אוכלים המון ג'אנק, שותים קולה ומיצים אחרים, ויש להם הרגלי אכילה של שש ארוחות ביום, קינוח של פירות, חטיפים ונשנושים בלתי פוסקים.

בהתחלה היתה המון התנגדות לדרך החדשה שלי, וגם אני נהגתי מאוד בקיצוניות וחפרתי במרץ. כעסתי, והייתי מתוסכלת איך הם לא מבינים, איך הם לא משנים, איך הם לא בוחרים אחרת. עם הזמן גם המשפחה התחילה לאמץ הרגלים חדשים, וגם אני שיניתי לגישה מאוזנת יותר. היום עדיין יש מזונות מזיקים, אבל הרבה פחות מבעבר,
ולא פחות חשוב, יש המון סלטים והרגלים חדשים וטובים יותר.

המסר שלי מאוד ברור: לגוף שלנו יש יכולת לרפא את עצמו, אנחנו רק צריכים להקשיב לו וללמוד איך. אני לדוגמה, שיניתי המון. עברתי לאכול שלוש פעמים ביום במקום שש, בלי נשנושים בין לבין, הפסקתי לאכול לפני השינה, התחלתי לאכול יותר פירות וירקות ולמדתי לשדרג כל מזון שאהבתי, כמו פסטות, קציצות ושייקים, למזון בריא יותר. הוספתי פעילות גופנית קצרה לפני ארוחות, והתחלתי לדאוג לנפש, נשימות, הסתכלות טובה יותר, הודיות, סליחות ועוד.

כיום אני מרצה במגוון גדול של ארגונים, ובמכללת רידמן, שפנו אליי להנחות שם את רפואת הרמב"ם. בימים אלה של קורונה יש סדנאות אונליין, וסדנאות פיזיות בקתדרה של ראשון לציון, ובתל אביב. אני מייעצת בבעיות בריאות, בעיקר על מחלות השפע כמו סוכרת, כולסטרול, לחץ דם, גיל המעבר, מיגרנות, השמנה ועוד.

בשלב הראשוני של הטיפול אני מסתכלת על בדיקות הדם ומתשאלת את המטופל  על אורח חייו, הרגלי הבריאות שלו, מחלות רקע והיסטוריה משפחתית. לאחר שאני מקבלת את כל המידע אני נותנת למטופל משימות תזונתיות, גם כאלו שיסייעו לנפש להרגיש טוב יותר, ופעילות גופנית בהתאם למידותיו. יש אנשים שמאוד קל להם לעמוד במשימות וחוזרים אליי אחרי שבוע או שבועיים לדיוקים, ויש מטופלים שזקוקים לליווי ארוך יותר ומשנים לאט לאט.

אגב, שתי השאלות היותר חוזרות הן האם צמחי המרפא מאושרים על ידי משרד הבריאות, והאם הם מתאימים גם לשומרי כשרות. אז בהחלט. יש תו תקן של משרד הבריאות, וגם אישור בד"צ עדה חרדית. המוצרים הם 100 אחוז טבעיים

עוד בנושא