כדאי שתתחילו להתארגן על עצמכם – רננה גולדנברג

שתפו
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

רננה גולדנברג

סידור וסטיילינג

דירוג

סידור וארגון הבית מחדש הוא רענון חיצוני, שמאפשר רענון פנימי

מגיפת הקורונה פוגשת כל אחד ואחת מאיתנו במקום אחר. היא גורמת לנו להתמודד עם מצב חדש, לא מוכר, ומעלה אצלנו קשת רחבה של תחושות והתמודדויות. כך או כך, היא חייבה אותנו לעצור. לגמרי. ועצירה, פעמים רבות, מביאה איתה הזדמנות להתבונן, אולי אפילו לשנות.

הימים אמנם נראים זהים, אבל תאמינו או לא, אנחנו כבר בחופשת פסח. השינוי מורגש גם במזג האוויר, שהופך אט אט נעים ומזמין יותר, ואפריל מטבעו הוא חודש  של התחדשות וריענון. ברוח הדברים, הפעם החלטתי להביא אליכם שינוי מסוג אחר – ריענון של הבית, שמביא איתו גם ריענון של המיינד והנשמה. ובסוף, יש גם הטבה רק בשבילכם.

לשחרר חפצים, לא זיכרונות

פנה אליי לקוח עם דירה שגדל בה מיום היוולדו, ושהבין שהיא לא עומדת עוד בדרישות של התקופה המודרנית. החלטנו לעשות שינוי מהותי, אבל ההחלטה היתה לא פשוטה עבורו, כי הקיר עם הטפט הזכיר לו את הארוחה המשפחתית. אבל הוא הבין ששבירת הקירות והסרת הטפטים אינם מוחקים את הזיכרון המתוק של הארוחה המשפחתית שנהגו לאכול באותו חלל, וגם אם נוריד ונשנה את המבנה הפנימי של הבית המיושן, הזיכרונות והרגש עדיין ילוו אותו תמיד.

כשאני נכנסת לבית מבולגן ועמוס, אני מבינה שיש סיפור מאחורי הבלגן, ומיד אני רואה את התמונה המלאה והסופית. אני יודעת לשחרר את הבית  מהעומס החיצוני, כי אני לא מחוברת לחפצים ואין לי רגשות אליהם. אני לא מזלזלת בתחושת הסנטימנטליות, אבל דואגת להסביר ללקוחות שהזיכרון תמיד ישאר שלהם.

האני מאמין שלי הוא הקול (והכל) בראש, אבל הוא לגמרי מגיע מבחוץ. הגישה שלי היא שצריך לפרק את הבלגן לגורמים, ולהתחיל להתיר את הקשר והערימות. כך נעבור תהליך עמוק ואמיתי של שחרור חיצוני, וניקיון של הקול ההוא בראש. העומס שיעלם מהעיניים יגרום לראש להיות פנוי לטפל בעצמנו. בנוסף, אני מאוד מאמינה במינימליזם. פחות הוא יותר. פחות חפצים, פירושו יותר מקום לרוח, יותר מקום לבדוק מה באמת עושה לנו טוב.

בית מסודר יאפשר לנו לעצב אותו נוח יותר, נעים ומזמין. פחות עמוס, בעיקר רגשי, והרבה יותר שקט ורגוע. כשיש מקום, אפשר וצריך להניח חפץ נוי, תמונה מיוחדת, מארז נרות ריחניים או חפצים שמסמלים עבורנו משהו חיובי כדי שיעצימו את המראה של הבית וידגישו אווירה חיובית.

טיפ הזהב

אל תדחו למחר, הוא תמיד בורח לנו. הדברים קורים בזמן הנכון להם, וברגע שההזדמנות נקרית בדרכנו, ועכשיו זו הזדמנות פז להתפנות ולטפל בדברים שאף פעם לא היה לנו זמן אליהם. הבשורה המשמחת היא שמדובר בתהליכים שברגע שעושים אותם בצורה נכונה, כשיש תבניות ארגון יעילות שמפנות מקום לכל חפץ, אז מדובר בסדר שנשמר לאורך זמן, ורותם אליו את כל בני הבית. כך אני רואה בהרבה בתים, שפתאום אפשר לשתף את הילדים בתהליך הסדר בדרך של משחק והנאה. בכלל, כדאי ורצוי ל הנחיל להם ארגון וסדר. זה כלל חשוב להצלחה בחיים.

פנתה אלי אמא לשישה, והרגשתי שאני מתגייסת לעזור לבית שבו הסדר הלך לאיבוד.
יחד עם ההורים והילדים פרקתי לאט לאט את הבלגן לגורמים, והבאתי פרקטיקה לפעילות השיגרתית של המשפחה. הנגשתי את המשחקים והבגדים לילדים, הכנסנו סדר יום, שילמדו להיות מאורגנים, ובהתחלה זה מעין משחק, אבל כשמתרגלים לשינוי, זה הופך להיות אורח חיים. הילדים לקחו חלק פעיל במשימות הפשוטות ומותאמות גיל כמו למיין משחקים, ולסדר לפי קטגוריות וכדומה.

סדר לצד תרומה לקהילה

אחרי ארגון וסידור הבית, אנו מוציאים החוצה כמויות של בגדים, ספרים, משחקים, ואפילו רהיטים כבדים, שאינם משרתים אותנו יותר, ואני תמיד דואגת להעביר הלאה לאחרים. יש לי קבוצה שבה מוסרים דברים באהבה, להת' ארגן – למסור באהבה, שם אני מעלה את הדברים למסירה והם מיד מוצאים בית. אז מצד אחד שחררנו וסידרנו את הבית, ומצד שני דאגנו להעביר את החפצים למי שזקוק להם.

בן הזוג שלי הכניס אותי לארון שלו, ואמר לי לעשות מה שאני רוצה. נתן בי אמון מלא, כי הוא הבין שיש הרבה דברים שהוא נעול עליהם ולא בצדק, ואחרי שעשיתי את הסינון נתתי לו לראות את הערימות, והוא פשוט לא האמין לכמויות המטורפות ששחררנו. כשאני אומרת ערימות, אני מדברת על למעלה מ-30 שקיות שיצאו מהארון. זוכרים את האמא לשישה? אז היא זכתה בכל הטוב הזה, וכשהיא מעלה תמונות לאינסטגרם אנחנו רואים את השימוש בבגדים שקיבלה.

תחושת הסיפוק של סדר לאחד ועזרה לאחר, היא המניע שלי. אני מאמינה שאם אני עושה טוב לאנשים, הטוב הזה חוזר אלי. יש דברים הרבה יותר חשובים מכסף.
השינוי החיצוני שנעשה נוגע ברגש, והעימות עם המציאות העמוסה והמיותרת שיש לנו בחיים, שאנחנו הבאנו על עצמנו, היא התהליך האמיתי. העבודה שלי היא לא לסדר ארונות, אלא לעשות סדר אמיתי בחיים.

לקצר את חיי המדף

עבדו בשלבים, באופן לא מעמיס. עברו אזור אזור, מרחב מרחב, הקדישו זמן לכל מקום. אל תסדרו את כל הבית ביום, עשו זאת רק אם יש לכם אנרגיה לכך. הוציאו מדף, מיינו, אווררו והחזירו למקום. כך לא תעמיסו עליכם אבק ורגשות. יותר פשוט להתעסק בחלקים הקטנים עד להשלמת הסדר המלא. שלב אחר שלב, לאט לאט, מדף מדף. כשעושים זאת בשלבים, אנחנו לא מוצאים את עצמנו בפרידה מהחפצים.

לרוב, כשאנחנו מתכוונים להתחיל לסדר את הבית, היקף הבלגן "מתקיף" אותנו, ואנחנו מוותרים מראש. כשאנחנו תוחמים אזורים, יותר קל לגשת לכל אזור בנפרד ולטפל בו. זכרו שהארגון צריך להיות פונקציונאלי, באופן שישרת אותנו לאורך זמן ויעבוד בשבילנו, ולא אנחנו בשבילו.

על רגל אחת, אל תערמו חפצים זה על זה. מילת המפתח היא נגישות, וברגע שנוצר מערום, משהו כנראה לא עובד נכון. צריך לאפשר גישה קלה ונוחה לחפצים שנמצאים בשימוש יומיומי, כך שאפשר יהיה להוציא וגם להחזיר אותם בקלות, אחרת, שוב בלגן. מיינו וארגנו חפצים לפי קטגוריות, והכי חשוב – אל תאגרו. זכרו שעומס בחפצים מכביד עלינו ולא משרת אותנו, גם רגשית.

התחברתם? רוצים להתחיל לסדר ולא יודעים איך להתחיל? דברו איתי. עכשיו במיוחד לקראת פסח אני מציעה הנחה בלעדית לקוראי המגזין: 10 אחוזי הנחה לפגישת ייעוץ לסידור הבית עם רננה "להתארגן מחדש".

יאללה, הלכתי לסדר.

עוד בנושא